+31-850028929

Facebook Chat

Veel gestelde vragen

  1. Wie is Carooss?
  2. Hebben jullie connecties met de importeur of merk dealer?
  3. Waarom is Carooss zo uniek in Nederland?
  4. Welke auto’s verkoopt Carooss?
  5. Welke merken verkoopt Carooss?
  6. Kan ik een auto naar wens samenstellen?
  7. Verkoopt Carooss ook tweedehands auto’s?
  8. Hoe lang is de levertijd?
  9. Hebben de auto’s fabrieksgarantie?
  10. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  11. Waarom zou ik een auto online kopen of bestellen?
  12. Waarom krijg ik bij Carooss een hogere korting dan bij een traditioneel autobedrijf?
  13. Moet ik met Carooss over de prijs onderhandelen?
  14. Is de prijs inclusief BPM, BTW en afleveringskosten?
  15. Kan ik een proefrit maken?
  16. Kan ik de auto ook bij jullie financieren?
  17. Kan ik mijn oude auto inruilen?
  18. Welke gegevens heeft Carooss nodig om de bestelling af te ronden?
  19. Wanneer is de bestelling officieel?
  20. Moet ik de auto direct volledig betalen?
  21. Neemt Carooss na de bestelling telefonisch contact met mij op?
  22. Kan ik bij vragen over de bestelling contact met Carooss opnemen?
  23. Tot wanneer kan ik de configuratie van mijn bestelde auto veranderen?
  24. Welke zekerheid heb ik bij het online bestellen?
  25. Wanneer moet ik de auto betalen?
  26. Welke betalingsmethode accepteert Carooss?
  27. Met welke valuta kan ik betalen?
  28. Hoe gaat de aflevering van de auto in zijn werk?
  29. Hoe weet ik wanneer mijn auto klaar is?
  30. Waar kan ik informatie krijgen over de status van mijn bestelling?
  31. Waar kan ik de auto ophalen?
  32. Kan Carooss de auto ook bij mij thuis afleveren?
  33. Wanneer moet ik mijn nieuwe auto laten verzekeren?
  34. Hoe weet ik of Carooss betrouwbaar is?
  35. Welk risico loop ik als ik een auto online koop?
  36. Wat als de auto bij aflevering anders is dan beschreven?
  37. Welke garantie geeft Carooss op de auto’s?
  38. Krijg ik het volledige aankoopbedrag terug als de auto mij niet bevalt?
  39. Waar kan ik terecht voor garantie gevallen?
  40. klacht indienen
  41. Waar kan ik de auto laten onderhouden?

  1. Wie is Carooss?

    Carooss, een start-up die op het punt staat de traditionele autobranche voorgoed te veranderen. Carooss is een online autobedrijf waar u nieuwe auto’s helemaal online kunt bestellen. Wie dacht vijftien jaar geleden dat we onze boodschappen, kleren en schoenen online gingen bestellen? Niemand dacht dat het zover zou komen want we moeten het toch eerst voelen, passen en testen?

    De autobranche in Nederland is in de laatste 65 jaar niet veel veranderd. De activiteiten zijn wat meer online gericht maar vergeleken met andere branches ligt de Nederlandse autobranche ver achter in de tijd. Maar er staat veel te gebeuren, niet alleen de techniek maar ook zeker de manier waarop wij auto’s gaan kopen. Carooss zit erbovenop en gaat daarom online nieuwe auto’s verkopen. Carooss maakt uw auto aankoop volledig digitaal zonder tussenkomst van een verkoper. Naast Tesla is Carooss het enige autobedrijf in Nederland waar u online een nieuwe auto kunt samenstellen en dan ook daadwerkelijk online kunt bestellen.


  2. Hebben jullie connecties met de importeur of merk dealer?

    Carooss is geen officiële merk dealer en heeft geen connecties met de officiële Nederlandse importeur van de merken die Carooss aanbiedt.


  3. Waarom is Carooss zo uniek in Nederland?

    Carooss is het enige onafhankelijke online autobedrijf in Nederland waar u een nieuwe auto kunt samenstellen en dan ook nog echt online kunt bestellen.


  4. De auto’s


  5. Welke auto’s verkoopt Carooss?

    Carooss verkoopt alleen nieuwe auto’s met fabrieksgarantie. Bestelbare auto's af fabriek of u kunt kiezen voor een uit de voorproductie/voorraad auto die binnen twee a drie weken leverbaar is. 


  6. Welke merken verkoopt Carooss?

    Op dit moment verkoopt Carooss de merken Audi, Volkswagen, Seat, Skoda.


  7. Kan ik een auto naar wens samenstellen?

    Ja, u kunt onder ‘’bestelbare auto’s’’ de auto’s vinden die wij voor u kunnen bestellen. Nadat u uw auto geselecteerd hebt ziet u eerst de standaard opties van de auto. Als u dan verder naar onder scrollt kunt u de opties en kleuren kiezen die u graag wilt. Onderaan de pagina staat de totaalprijs met uw gekozen opties. 


  8. Verkoopt Carooss ook tweedehands auto’s?

    Nee, Carooss verkoopt alleen nieuwe auto’s.


  9. Hoe lang is de levertijd?

    De levertijd van een bestelbare auto is afhankelijk van het merk en model. Bij sommige modellen kan de levertijd drie maanden zijn en bij andere negen maanden. Bij de voorraad auto's is de verwachte levertijd twee tot drie weken. De verwachte levertijd staat altijd onder de titel van de auto.


  10. Hebben de auto’s fabrieksgarantie?

    Ja, alle auto’s die Carooss verkoopt hebben fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie start op de datum van eerste toelating. Alle auto's die je bij ons koopt, geldt naast de Fabrieksgarantie ook wettelijke garantie. Wett elijke garantie wil zeggen dat eenproduct datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor alle auto's geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke
    garantie."


  11. Aankoop


  12. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Onderaan de pagina van de gekozen auto kunt u de knop bestellen vinden. Druk op de knop bestellen u komt dan op een pagina waar u uw gegevens kunt invullen, daarna klikt u op verder. Op de volgende pagina krijgt u meer informatie over uw bestelling en een samenvatting van uw bestelling, daarna drukt u op bestellen. Als wij uw bestelling ontvangen hebben nemen wij contact met u op om eventuele vragen te beantwoorden en het alles nog een keer door te lopen en uw auto is besteld! 

    Meer weten over onze werkwijze Klik hier

     


  13. Waarom zou ik een auto online kopen of bestellen?

    Het grootste voordeel van online kopen is dat het goedkoper is dan de traditionele winkel. Carooss kan u altijd een betere prijs geven dan bij uw dealer om de hoek. Maar hoe dan? Bij de traditionele dealer betaalt u voor de verkopers en hun mooie stropdassen en daarbij ook voor het hele gebouw. Want iemand moet dat betalen toch? Daarbij geven wij direct de allerlaagst mogelijke prijs. Geen moeilijke prijs onderhandelingen meer voeren, u krijgt meteen de beste prijs. Daarbij is online kopen natuurlijk veel makkelijker en daarbij heeft u ook veel meer rechten als u online een auto koopt.


  14. Waarom krijg ik bij Carooss een hogere korting dan bij een traditioneel autobedrijf?

    Ten eerste hebben wij als online autobedrijf geen hoge kosten, geen groot gebouw, geen poetsvrouw, geen glazenwasser voor de grote glazen showroom en geen dure verkopers in pak. Daarbij werken wij met lage marges op de auto’s die we verkopen. Dit is mogelijk omdat Carooss geen lokaal bedrijf is maar een internetbedrijf en actief is door heel Nederland en daardoor grotere volumes aan auto’s kan verkopen.


  15. Moet ik met Carooss over de prijs onderhandelen?

    In ons onderzoek is gebleken dat mensen de prijsonderhandeling bij het kopen van een auto het meest vervelende gedeelte vinden. De meeste mensen vinden het niet leuk om over de prijs te onderhandelen. Sommige onderhandelen helemaal niet over de prijs omdat ze er niet goed in zijn of het gewoon vervelend vinden. Bij Carooss bent u daarom op het goede adres, u betaalt nooit te veel, wij zetten altijd de laagst mogelijke prijs online.


  16. Is de prijs inclusief BPM, BTW en afleveringskosten?

    Ja, alle prijzen zijn inclusief BPM, 21% btw en afleveringskosten.


  17. Kan ik een proefrit maken?

    Voor de aankoop kunt u geen proefrit maken, maar daarom verkoopt Carooss alleen nieuwe auto’s. U bestelt een nieuwe en kunt er dus ook van uit gaan dat u een nieuwe auto ontvangt, zonder gebreken. Daarbij zijn er tegenwoordig geen fabrikanten meer die slechte auto's maken. Na ontvangst heeft u wel nog veertien dagen bedenktijd. Als de auto echt niks voor u is kunt u de auto gewoon terugbrengen en krijgt u het volledige aankoopbedrag terug.


  18. Kan ik de auto ook bij jullie financieren?

    Ja, Financial Lease privé en zakelijk is bij ons gewoon mogelijk. Onder ieder voertuig kunt u het Financial Lease bedrag berekenen. U kunt gewoon contact opnemen om een lease offerte te ontvangen. 


  19. Kan ik mijn oude auto inruilen?

    Inruil van uw oude is mogelijk.

    Meer informatie over inruil klik hier 

     

     


  20. De bestelling 


  21. Welke gegevens heeft Carooss nodig om de bestelling af te ronden?

    Wij hebben uw contact gegevens nodig zoals uw naam, adres, telefoonnummer, email en een kopie van uw rijbewijs.


  22. Wanneer is de bestelling officieel?

    De koop is officieel als u de online bestelling volledig heeft afgerond. 


  23. Moet ik de auto direct volledig betalen?

    Nee, u betaald de auto pas bij aflevering. Wij vragen wel vooraf een aanbetaling van maximaal 1.250 euro zodat wij een zekerheid hebben en de bestelling in gang kunnen zetten.


  24. Neemt Carooss na de bestelling telefonisch contact met mij op?

    Ja, een van onze medewerkers zal na ontvangst van de bestelling telefonisch contact met u opnemen. Wij zijn een online autobedrijf maar vinden persoonlijk contact nog steeds heel belangrijk. 


  25. Kan ik bij vragen over de bestelling contact met Carooss opnemen?

    Ja, wij staan klaar voor al uw vragen. U kunt het voor u makkelijkste medium uitkiezen, via telefoon, WhatsApp, messenger of email.

     

    Om contact op te nemen klik hier


  26. Tot wanneer kan ik de configuratie van mijn bestelde auto veranderen?

    Na de bestelling kunt u die niet meer veranderen. Maar bij sommige merken is dit wel mogelijk tegen betaling.


  27. Welke zekerheid heb ik bij het online bestellen?

    Alle auto's worden verkocht met fabrieksgarantie. U betaalt daarbij ook de auto pas als u hem komt halen, zo ziet u wat u koopt. Als wij niet leveren wat u besteld heeft, dan heeft u  natuurlijk recht van de koop af te zien. Daarbij heeft u ten slotte meer rechten als u online koopt. Daarbovenop komt ook nog eens dat u veertien dagen bedenktijd heeft na ontvangst van uw auto.


  28. Betaling


  29. Wanneer moet ik de auto betalen?

    Wij sturen u een Ideal betaal link nadat u de auto besteld heeft. U kunt de auto betalen wanneer u wilt, bij aflevering of vooraf. De auto kan met pin betaald worden bij aflevering, let op dat u de pinlimiet voor die dag verhoogd. Natuurlijk kunt u ook gewoon het geld per bank overschrijven. U betaalt wanneer u wilt, via een betaalmethode die voor u het makkelijkste is. 


  30. Welke betalingsmethode accepteert Carooss?

    Bij de bestelling van uw auto heeft u de mogelijkheid het bedrag met Ideal te voldoen. Daarbij kunt u ook pas bij aflevering betalen met pin of gewoon per bank overschrijving. Wij nemen geen cash geld aan. Voor de aanbetaling krijgt u in het bestel- proces verschillende betaalmogelijkheden zoals Ideal, PayPal, creditcard enz. U kiest wanneer en op welke manier u het liefst uw nieuwe auto betaald.


  31. Met welke valuta kan ik betalen?

    U kunt betalen met alle Europese valuta. Betalen met Crypto currency is nog niet mogelijk, maar zit er zeker aan te komen.


  32. Aflevering


  33. Hoe gaat de aflevering van de auto in zijn werk?
    • Wij nemen contact met u op en laten u weten op welke datum de auto klaar is voor aflevering.
    • We maken met u een afspraak wanneer wij de auto bij u afleveren of wanneer u hem bij ons komt ophalen.
    • Als u de auto nog niet betaald heeft kunt u de auto ter plekke betalen via pin.
    • U krijgt tekst en uitleg over de auto.
    • U ontvangt de sleutels, en de auto is nu officieel van u! 


  34. Hoe weet ik wanneer mijn auto klaar is?

    Wij houden u op de hoogte. Zodra wij een datum weten wanneer de auto opgehaald kan worden, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken.


  35. Waar kan ik informatie krijgen over de status van mijn bestelling?

     

    Zodra wij informatie krijgen van onze leverancier/fabrikant, nemen wij contact met u op. U kunt ook altijd contact met ons opnemen via e-mail, telefoon, WhatsApp en Facebook Messenger. 

    Klik hier om contact op te nemen. 


  36. Waar kan ik de auto ophalen?

    U kunt de auto in Born/Holtum ophalen op Verloren van Themaatweg 2, 6121 RG Born. Daarnaast kunnen wij de auto natuurlijk ook bij u thuis bezorgen.


  37. Kan Carooss de auto ook bij mij thuis afleveren?

    Ja, wij leveren door heel Nederland, behalve de Wadden Eilanden. 


  38. Wanneer moet ik mijn nieuwe auto laten verzekeren?

    De auto moet verzekerd zijn als wij de auto op uw naam overschrijven. Wij geven het kenteken en meld code van tevoren aan u door. Met deze gegevens kunt u de verzekering afsluiten.


  39. Zekerheid


  40. Hoe weet ik of Carooss betrouwbaar is?

     

    De autobranche heeft niet het beste en meest betrouwbare imago maar wij van Carooss willen dat veranderen. Wij geloven in transparantie en eerlijkheid. Alle auto's die wij verkopen zijn nieuw, u ontvangt altijd een auto zonder gebreken en met fabrieksgarantie plus 14 dagen bedenktijd. Daarbij is Carooss een officieel autobedrijf geregistreerd bij de RDW.

    Wij zijn natuurlijk een start-up en moeten ons nog eerst bewijzen, hier zijn we hard mee bezig. Ons doel is niet om heel rijk te worden maar om de autobranche te veranderen, de markt op de kop te zetten en voorgoed te veranderen hoe iedereen auto’s gaat kopen in toekomst.


  41. Welk risico loop ik als ik een auto online koop?

    Carooss biedt een 100% risico vrije online auto aankoop. Ten eerste hebt u als consument meer rechten als u online koopt vergeleken met de traditionele manier. Alle auto’s zijn nieuw en u ontvangt altijd een nieuwe auto zonder gebreken inclusief fabrieksgarantie. Daarbij betaalt u de auto pas bij aflevering. Wij vragen alleen om een aanbetaling van maximaal 1.250 euro. Dit is om de koop officieel te maken, maar vooral om te voorkomen dat u niet zomaar wat auto’s besteld en ze nooit komt ophalen. Na de aflevering heeft u ook nog een bedenktijd van 14 dagen. Wij nemen hier natuurlijk al de risico’s op ons, dit doen we graag om voor u een veilige en risico vrije online auto aankoop te bieden.


  42. Wat als de auto bij aflevering anders is dan beschreven?

    U kunt er van uit gaan dat de auto is zoals beschreven. Zou het toch voorkomen, dan krijgt u natuurlijk uw aanbetaling gewoon terug.


  43. Welke garantie geeft Carooss op de auto’s?

    Alle auto’s worden verkocht met fabrieksgarantie. Voor alle auto's die je bij ons koopt, geldt de naast de fabrieksgarantie ook de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat eenproduct datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor alle auto's geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke
    garantie."


  44. Krijg ik het volledige aankoopbedrag terug als de auto mij niet bevalt?

    Ja, als u de auto terugbrengt binnen de veertien dagen na aflevering krijgt u gewoon al uw geld terug. Wij gaan er wel vanuit dat wij van u ook weer een nieuwe auto terugkrijgen, u mag maximaal 150 kilometer rijden. Wij geloven dat 150 km genoeg is voor een proefrit, om te bepalen of de auto iets voor u is. Als u meer dan 150 km rijdt, dan mag u de auto natuurlijk ook gewoon terugbrengen. In dit geval vragen we een vergoeding van € 2,50 per extra gereden kilometer. Voor meer informatie over uw herroeprecht, bekijk onze algemene voorwaarden.


  45. Waar kan ik terecht voor garantie gevallen?

    Voor garantie gevallen kunt u gewoon terecht bij de merk dealer.


  46. klacht indienen

    Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het
    contactformulier. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 14
    dagen inhoudelijk reageren. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen
    niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR
    Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).


  47. Waar kan ik de auto laten onderhouden?

    Voor onderhoud van uw auto kunt altijd terecht bij de merk dealer bij u in de buurt.